Marketing significance od male body image

Thesis title: Marketingový význam body image mužov
Author: Benová, Natália
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je analyzovať hlavne kultúrne faktory podmieňujúce dopad vnímania mužskej postavy na spotrebné správanie, zhodnotiť ich významnosť a premietnuť ich do návrhov na odpovedajúcu orientáciu spotrebného marketingu. Práca je rozdelená do štyroch hlavných častí podľa dielčich cieľov. Teoretická časť poskytuje hlavné informácie o danej problematike a tvorí základ pre praktickú časť. Kapitola Segmentačný potenciál body image ukazuje na možnosť využitia body image pri segmentácii trhu českých mužov. Dotazníkové šetrenie na primárnych dátach zobrazuje postoje mužov v oblasti body image. Obsahová analýza skúma zobrazovanie mužov na vybraných českých a slovenských televíznych staniciach. Kapitoly sú doplnené o analýzu sekundárnych dát MML-TGI. Záver práce, ako aj priebežne hodnotenia, zachytáva vyhodnotenie analýz, ako aj marketingové odporúčania.
Keywords: MML-TGI; obsahová analýza; dotazník; segmentácia; body image
Thesis title: Marketingový význam body image mužů
Author: Benová, Natália
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat především kulturní faktory podmiňující dopad vnímání mužské postavy na spotřební chování, zhodnotit jejich významnost a promítnout je do návrhů na odpovídající orientaci spotřebního marketingu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních částí dle dílčích cílů. Teoretická část poskytuje hlavní informace o dané problematice a tvoří základ pro praktickou část. Kapitola Segmentační potenciál body image ukazuje na možnost využití body image při segmentaci trhu českých mužů. Dotazníkové šetření na primárních datech zobrazuje postoje mužů v oblasti body image. Obsahová analýza zkoumá zobrazování mužů na vybraných českých a slovenských televizních kanálech. Kapitoly jsou doplněny o analýzu sekundárních dat MML-TGI. Závěr práce, stejně jako i průběžná hodnocení, zachytává vyhodnocení analýz, jako i marketingová doporučení.
Keywords: MML-TGI; obsahová analýza; dotazník; segmentace; body image
Thesis title: Marketing significance od male body image
Author: Benová, Natália
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse key cultural factors determining the impact of male body perception on consumer's behavior, evaluate their significance and reflect them in appropriate marketing recommendations. The thesis is divided into four major parts. The theoretical part provides the key information concerning the subject and constitutes the basis for the analytical part. Chapter Body Image Segmentation Potential demonstrates the possibility of using body image for the male market in the Czech Republic. The Questionnaire Survey shows male attitudes to the subject of body image. The Content Analysis examines the male depiction in Czech and Slovak TV commercials. The chapters are supplemented with secondary MML-TGI data. The conclusion of the thesis, as well as the partial conclusions, shows the analyses evaluation and marketing recommendations.
Keywords: MML-TGI; body image; content analysis; questionnaire; segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 5. 2011
Date of submission: 9. 5. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35188/podrobnosti

Files for download

    Last update: