Marketingový význam body image mužů

Název práce: Marketingový význam body image mužov
Autor(ka) práce: Benová, Natália
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom práce je analyzovať hlavne kultúrne faktory podmieňujúce dopad vnímania mužskej postavy na spotrebné správanie, zhodnotiť ich významnosť a premietnuť ich do návrhov na odpovedajúcu orientáciu spotrebného marketingu. Práca je rozdelená do štyroch hlavných častí podľa dielčich cieľov. Teoretická časť poskytuje hlavné informácie o danej problematike a tvorí základ pre praktickú časť. Kapitola Segmentačný potenciál body image ukazuje na možnosť využitia body image pri segmentácii trhu českých mužov. Dotazníkové šetrenie na primárnych dátach zobrazuje postoje mužov v oblasti body image. Obsahová analýza skúma zobrazovanie mužov na vybraných českých a slovenských televíznych staniciach. Kapitoly sú doplnené o analýzu sekundárnych dát MML-TGI. Záver práce, ako aj priebežne hodnotenia, zachytáva vyhodnotenie analýz, ako aj marketingové odporúčania.
Klíčová slova: MML-TGI; obsahová analýza; dotazník; segmentácia; body image
Název práce: Marketingový význam body image mužů
Autor(ka) práce: Benová, Natália
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem práce je analyzovat především kulturní faktory podmiňující dopad vnímání mužské postavy na spotřební chování, zhodnotit jejich významnost a promítnout je do návrhů na odpovídající orientaci spotřebního marketingu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních částí dle dílčích cílů. Teoretická část poskytuje hlavní informace o dané problematice a tvoří základ pro praktickou část. Kapitola Segmentační potenciál body image ukazuje na možnost využití body image při segmentaci trhu českých mužů. Dotazníkové šetření na primárních datech zobrazuje postoje mužů v oblasti body image. Obsahová analýza zkoumá zobrazování mužů na vybraných českých a slovenských televizních kanálech. Kapitoly jsou doplněny o analýzu sekundárních dat MML-TGI. Závěr práce, stejně jako i průběžná hodnocení, zachytává vyhodnocení analýz, jako i marketingová doporučení.
Klíčová slova: MML-TGI; obsahová analýza; dotazník; segmentace; body image
Název práce: Marketing significance od male body image
Autor(ka) práce: Benová, Natália
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to analyse key cultural factors determining the impact of male body perception on consumer's behavior, evaluate their significance and reflect them in appropriate marketing recommendations. The thesis is divided into four major parts. The theoretical part provides the key information concerning the subject and constitutes the basis for the analytical part. Chapter Body Image Segmentation Potential demonstrates the possibility of using body image for the male market in the Czech Republic. The Questionnaire Survey shows male attitudes to the subject of body image. The Content Analysis examines the male depiction in Czech and Slovak TV commercials. The chapters are supplemented with secondary MML-TGI data. The conclusion of the thesis, as well as the partial conclusions, shows the analyses evaluation and marketing recommendations.
Klíčová slova: MML-TGI; body image; content analysis; questionnaire; segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 5. 2011
Datum podání práce: 9. 5. 2012
Datum obhajoby: 6. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35188/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: