Specifics of Pharmaceutical Marketing

Thesis title: Možnosti marketingové orientace ve farmacii
Author: Čapková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Štěpánková, Věra
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu ve farmacii, který se v mnoha ohledech odlišuje od marketingu běžného spotřebního zboží. Práce se soustředí právě na tato specifika. Zaměřuje se na jednotlivé nástroje marketingového mixu a vysvětluje jejich specifické rysy v souvislosti s aplikací na oblast farmacie. Práce shrnuje teoretické poznatky, které se k tématu vztahují, a vysvětluje rozsáhlou legislativu, která veškeré aktivity farmaceutického marketingu výrazně reguluje, platnou v České republice. Cílem analytické části práce je pak na příkladu farmaceutické společnosti Belupo navrhnout řešení dvou reálně existujících marketingových problémů s využitím poznatků části teoretické. Práce analyzuje neúspěšné uvedení produktu Simbela a navrhuje vlastní strategii uvedení na trh pro léčivý přípravek Belohair.
Keywords: farmacie; farmaceutický marketing; marketing
Thesis title: Specifics of Pharmaceutical Marketing
Author: Čapková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Štěpánková, Věra
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the topic of pharmaceutical marketing. Pharmaceutical marketing uses many usual marketing techniques, but it has also its typical characteristics. The thesis focuses on those specifics. It deals with the various tools of marketing and communication mix and their specific characteristics in relation to the pharmaceutical marketing. The thesis summarizes the theoretical literature, which relates to the topic, and explains the Czech legislation that regulates significantly all marketing activities in pharmaceutical industry. The analytical part of the thesis solves two real existing marketing problems on the example of the Belupo company. It analyses why the Simbela product has failed on the Czech market and proposes a go-to-market strategy for the new Belohair product.
Keywords: pharmacy; pharmaceutical marketing ; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 3. 2011
Date of submission: 5. 5. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32542/podrobnosti

Files for download

    Last update: