Marketing case of selected brand

Thesis title: Marketingový prípad vybranej značky
Author: Klačková, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Jánoš, Marián
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca pojednáva o analýze marketingovej stratégie značky Skittles spoločnosti Wrigley s.r.o., ktorá podniká na trhu s nečokoládovými cukrovinkami na slovenskom a českom trhu. Praktickej časti predchádza teoretická časť. V praktickej časti sú následne využité teoretické poznatky na príklade značky Skittles. Na základe analýzy sú uvedené možné dôvody rozdie-lov predajnosti medzi Slovenskou a Českou republikou a doporučené opatrenia na ich zlep-šenie.
Keywords: SWOT analýza; marketingový mix; značka
Thesis title: Marketingový případ vybrané značky
Author: Klačková, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Jánoš, Marián
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce pojednává o analýze marketingové strategie značky Skittles společnosti Wrigley s.r.o, která podniká na trhu s nečokoládových cukrovinkami na českém a slovenském trhu. Praktické části předchází část teoretická. V praktické části jsou následně využity teoretické poznatky na příkladu značky Skittles. Na základě analýzy jsou uvedeny možné důvody rozdílu prodejnosti mezi Slovenskou a Českou republikou a doporučené opatření k jejich zlepšení.
Keywords: SWOT analýza; značka; Marketingový mix
Thesis title: Marketing case of selected brand
Author: Klačková, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Jánoš, Marián
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis discusses the analysis marketing strategy of the brand Skittles of Wrigley Com-pany, which operates in the non-chocolate confectionery market. After theoretical section, is in the practical part used theoretical knowledge on the example of Skittles brand. The analy-sis shows the possible reasons for differences in sales and popularity between Slovak and the Czech Republic and some step are recommended to improve the sales.
Keywords: brand; Marketing mix; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32315/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: