Marketing and fishing tackle market

Thesis title: Marketing a trh rybářských potřeb
Author: Skalický, Karel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Janků, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o specifikaci marketingu na trhu rybářských potřeb. Teoretická část práce vymezuje základní marketingové pojmy a definice, které jsou předpokladem pro praktickou část. Aplikační část práce charakterizuje trh rybářských potřeb a jeho subjekty a podrobně popisuje marketingové aktivity společnosti zabývající se výrobou a prodejem rybářských potřeb. Součástí práce je marketingový výzkum nákupních zvyklostí a oblíbenosti značek mezi spotřebiteli. Na základě popisu současného marketingu společnosti a marketingového výzkumu jsou pro společnost stanovena doporučení pro zvýšení loyality stávajících zákazníků a zvyšování tržního podílu.
Keywords: marketingový výzkum; marketingová komunikace; rybářské potřeby
Thesis title: Marketing and fishing tackle market
Author: Skalický, Karel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Janků, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master Thesis characterize the specification of marketing on the fishing tackle market. The theoretical part defines the basic marketing concepts and definitions which are initial for the practical part. Application part describes the market of fishing equipment and subjects, details the marketing activities of company engaged in the manufacture and sale of fishing tackle. Part of the Thesis describes the marketing research of shopping habits and brand awareness among consumers. Based on the description of the current marketing situation and marketing research, recommendations are established for the company for increase the loyalty of existing customers and increase of market share.
Keywords: marketing research; marketing communication; fishing tackle

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2011
Date of submission: 31. 3. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32292/podrobnosti

Files for download

    Last update: