Franchising as a method of entry to the market

Thesis title: Franchising jako způsob vstupu na trh
Author: Vajdečková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou franchisingu jako způsobu vstupu na trh. První část je věnována franchisingu z teoretického pohledu. V druhé kapitole je rozebráno postavení franchisingu na českém trhu. Závěrečná kapitola názorně popisuje fungování franchisingu na příkladu úspěšné kosmetické firmy Yves Rocher.
Keywords: franchisant; franchisa; franchisor; Yves Rocher; franchising
Thesis title: Franchising as a method of entry to the market
Author: Vajdečková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with franchising as the possible entry method to the market. The first part explains theoretical aspects of franchising. In the second chapter the position of franchising on the Czech market is analyzed. The last chapter illustrates the use of franchising in a successful cosmetics company Yves Rocher.
Keywords: franchisor; franchisee; franchising; Yves Rocher; franchise

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2011
Date of submission: 30. 6. 2012
Date of defense: 12. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32871/podrobnosti

Files for download

    Last update: