The use of modern educational technology in teaching of economic subjects

Thesis title: Využití moderní didaktické techniky ve výuce ekonomických předmětů
Author: Cypriánová, Sabina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krpálková Krelová, Katarína
Opponents: Holečková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je tematicky zaměřena na využívání moderní didaktické techniky v ekonomickém vzdělávání. Součástí teoretické části práce je klasifikace učebních pomůcek a didaktické techniky v přehledu od téměř nepoužívaných prostředků až po moderní prostředky didaktické techniky a jejich uplatnění při výuce. V praktické části je pozornost věnovaná vyhodnocení dotazníků. Cílem výzkumu je porovnat používání moderní didaktické techniky mezi učiteli vyučující všeobecné, odborné ekonomické a ostatní odborné předměty na středních školách v Jindřichově Hradci. Další otázky jsou zaměřeny na zlepšení kvality vyučování, zvýšení pozornosti a zájmu u studentů v případě, že je použita didaktická technika při výuce. V závěru je zjišťováno, zda učitelé používají hotové nebo vlastní učební pomůcky.
Keywords: interaktivní tabule; SMART produkty; audiovizuální didaktická technika; auditivní didaktická technika; vizuální didaktická technika; učební pomůcky
Thesis title: The use of modern educational technology in teaching of economic subjects
Author: Cypriánová, Sabina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krpálková Krelová, Katarína
Opponents: Holečková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is thematically focused on the use of modern educational technology in economic education. The theoretical part is the classification of teaching aids and teaching techniques at a glanc from almost unsed means to the modern means of teaching techniques and their application in teaching. The practical part of the thesis focuses on the evaluation questionnaires. The research objective is to observe the application of modern teaching techniques of teachers at secondary schools in Jindřichův Hradec. Other questions are aimed at improving the quality of teaching, increased attention and interest of students in case of using educational technology. At the end, I try to find out whether teachers use their own teaching materials or finished.
Keywords: interactive boards; SMART products; audiovisual teaching techniques; auditory teaching techniques; teaching aids; visual teaching techniques

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Economic Teaching Methodology

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 2. 2012
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 11. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35843/podrobnosti

Files for download

    Last update: