The use of modern educational technology in teaching of economic subjects
Thesis title: | Využití moderní didaktické techniky ve výuce ekonomických předmětů |
---|---|
Author: | Cypriánová, Sabina |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Krpálková Krelová, Katarína |
Opponents: | Holečková, Lenka |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce je tematicky zaměřena na využívání moderní didaktické techniky v ekonomickém vzdělávání. Součástí teoretické části práce je klasifikace učebních pomůcek a didaktické techniky v přehledu od téměř nepoužívaných prostředků až po moderní prostředky didaktické techniky a jejich uplatnění při výuce. V praktické části je pozornost věnovaná vyhodnocení dotazníků. Cílem výzkumu je porovnat používání moderní didaktické techniky mezi učiteli vyučující všeobecné, odborné ekonomické a ostatní odborné předměty na středních školách v Jindřichově Hradci. Další otázky jsou zaměřeny na zlepšení kvality vyučování, zvýšení pozornosti a zájmu u studentů v případě, že je použita didaktická technika při výuce. V závěru je zjišťováno, zda učitelé používají hotové nebo vlastní učební pomůcky. |
Keywords: | interaktivní tabule; SMART produkty; audiovizuální didaktická technika; auditivní didaktická technika; vizuální didaktická technika; učební pomůcky |
Thesis title: | The use of modern educational technology in teaching of economic subjects |
---|---|
Author: | Cypriánová, Sabina |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Krpálková Krelová, Katarína |
Opponents: | Holečková, Lenka |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The thesis is thematically focused on the use of modern educational technology in economic education. The theoretical part is the classification of teaching aids and teaching techniques at a glanc from almost unsed means to the modern means of teaching techniques and their application in teaching. The practical part of the thesis focuses on the evaluation questionnaires. The research objective is to observe the application of modern teaching techniques of teachers at secondary schools in Jindřichův Hradec. Other questions are aimed at improving the quality of teaching, increased attention and interest of students in case of using educational technology. At the end, I try to find out whether teachers use their own teaching materials or finished. |
Keywords: | interactive boards; SMART products; audiovisual teaching techniques; auditory teaching techniques; teaching aids; visual teaching techniques |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 7. 2. 2012 |
---|---|
Date of submission: | 31. 5. 2012 |
Date of defense: | 11. 6. 2012 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/35843/podrobnosti |