Advertising, law and ethics

Thesis title: Advertising, law and ethics
Author: Černá, Michaela Bc.
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hejda, Jan; doc., Dr., JUDr.
Opponents: Jahodová, Naděžda
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je shromáždit znalosti z oblasti reklamy v podnikání a zmapovat, jak je reklama regulována v okruhu právním a etickém dle Obchodního zákoníku a Etického kodexu reklamy, které prošly v nedávné době novelizačním procesem. V praktické části je analyzován projekt ?Český sen?, který proběhl v České republice 31. května 2003.
Keywords: Reklama; právo; etika, RPR; nekalá soutěž; Český sen

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: -
Date of submission: -
Date of defense: 12. 6. 2007
Identifier in the InSIS system:

Files for download

    Last update: