Customer protection on the market of toys

Thesis title: Ochrana spotřebitele na trhu hraček
Author: Niklesová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Šimanovská, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou systému ochrany spotřebitele na trhu hraček. Cílem práce je analýza znalostí spotřebitelů v oblasti označování hraček, zmapování informovanosti spotřebitelů, jejich zájmu o tyto informace a zjištění preferencí spotřebitelů během výběru a nákupu hraček v České republice v roce 2012. K naplnění hlavního cíle bakalářské práce byl využit marketingový výzkum. Marketingový výzkum byl proveden pomocí písemného kvantitativního dotazování vybraného vzorku spotřebitelů. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že informovanost spotřebitelů v oblasti označování hraček, zacházení s hračkami či v oblasti kontrolních orgánů je dostatečná. Spotřebitelé však nejeví o bližší informace z této problematiky zájem. Mezi nejčastější faktory ovlivňující spotřebitele při výběru a nákupu hraček patří především přání dítěte a cena. Spotřebitelé neznají certifikační značky hraček.
Keywords: Certifikace; Hračky; Ochrana spotřebitele; Bezpečnost
Thesis title: Customer protection on the market of toys
Author: Niklesová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Šimanovská, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis is devoted to the analysis of system of customer protection on the market of toys. The aim of this thesis is to analyse customer's knowledge in the field of toys labeling, to chart customers awareness, their interest about these informations and detection of customers preferences during the selection and purchase of toys in Czech republic in year 2012. The market research was used to fulfill the main objective. The research was conducted by written quantitative polling of chosen customers. Resulted of this research was that customer's knowledge in the field of toys labeling, treating with toys or in the field of control authorities is sufficient. Despite of these results customers are not interested in detailed informations about customer protesction. The most common factors influencing customers preferences during the selection and purchase of toys are children's wishes and price. Customer's knowledge of certification marks is low.
Keywords: Safety; Customer protection; Certification; Toys

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 11. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33449/podrobnosti

Files for download

    Last update: