Business evaluation of the company, which operates in the field of advertising services

Thesis title: Ocenění podniku z oblasti poskytování inzertních služeb
Author: Horváth, Miroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svačina, Pavel
Opponents: Šebková, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjištění tržní hodnoty podniku, který podniká v oblasti inzertních služeb. Práce je rozdělena do 9 částí. V prvních dvou kapitolách je definován předmět ocenění a stručná charakteristika oceňovaného podniku. Třetí část je věnována strategické analýze, které cílem je prognóza tržeb. Zhodnocení finančního zdraví společnosti je analyzována ve čtvrté kapitole. Další části obsahují rozdělení aktiv na provozně nutné a nepotřebné, analýzu generátorů hodnot a plánované finanční výkazy první fáze. V osmé kapitole jsou uvedeny dvě metody ocenění podniku. První a zároveň hlavní metodou je DCF equity. Jako doplňková metoda byla využita metoda tržního porovnání, konkrétně metoda odvětvových multiplikátorů. V poslední deváté kapitole je uvedeno výsledné ocenění podniku.
Keywords: ocenění podniku; finanční plán; generátory hodnot; finanční analýza; strategická analýza
Thesis title: Business evaluation of the company, which operates in the field of advertising services
Author: Horváth, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svačina, Pavel
Opponents: Šebková, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is to determine the market value of the company, which operates in the field of advertising services. The thesis is divided into 9 parts. In the first two chapters, there is a brief profile of the company. The third part is devoted to strategic analysis, which aims to forecast sales. Evaluation of the financial health of the company is analyzed in chapter four. Other parts include division of the assets to necessary and unnecessary, value creators and financial plan of the first phase. The eighth chapter describes two methods of evaluation. First is the DCF equity, which is also a main evaluation method. Second method is the method based on market comparison - the method of sector multipliers. The final ninth chapter states resulting evaluation of the company.
Keywords: company evaluation ; financial plan; strategic analysis; value creators; financial analysis

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Finance a oceňování podniku
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Corporate Finance

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 12. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33389/podrobnosti

Files for download

    Last update: