How marketing activities affect children eating habits

Thesis title: Jak marketingové aktivity ovlivňují stravovací návyky u dětí
Author: Černá, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Ryšavá, Monika
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl zhodnotit stravovací návyky vybraného dětského segmentu dle toho, jakým způsobem jsou ovlivňovány, co je jejich příčinou. Na základě teoretických podkladů klasifikace dětského segmentu jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumány vlivy marketingových aktivit, rodiny a okolí na dětské spotřební chování. Snahou je zároveň zjistit, jaké je mezi dětmi povědomí o značkách působících na potravinářském trhu, které konkrétně upoutávají dětskou pozornost a jakým způsobem. Analýza tohoto spotřebního chování a konkrétně stravovacích návyků je vyústěním průzkumem zjištěných dat a tvoří páteř celé práce. V závěru je snaha o zevšeobecnění a spojení souvislostí mezi vyhodnocenými konkrétními body a potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz týkajících se dětského stravování a vlivů na něj působících. Celá práce se tak snaží zhodnotit závažnost aktuálního tématu dětského stravování, na které se snaží působit řada cílených marketingových aktivit.
Keywords: marketing; děti; reklama; stravovací návyky
Thesis title: How marketing activities affect children eating habits
Author: Černá, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Ryšavá, Monika
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis aims to evaluate eating habits of selected children segment according to how they are influenced by and what is their cause. On the theoretical basis of children segment classification are using questionnaire survey the effects of marketing activities, family and neighborhood on children's consumer behavior investigated. The aim is also to find out informations about children's awareness of brands operating in the food market, which of them specifically attract children's attention and how. The analysis of this consumer behavior and eating habits is the result of the survey collected data and form the backbone of the whole work. In conclusion, it attempts to generalize and link the connections between specific points of the research and confirm or refute the hypotheses based on childen's catering. The entire work is trying to assess the relevance of the current theme of children's meals, which poses as a target of the number of marketing activities.
Keywords: advertising; marketing; eating habits; children

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 19. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33199/podrobnosti

Files for download

    Last update: