Jak marketingové aktivity ovlivňují stravovací návyky u dětí

Název práce: Jak marketingové aktivity ovlivňují stravovací návyky u dětí
Autor(ka) práce: Černá, Kateřina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Ryšavá, Monika
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce si klade za cíl zhodnotit stravovací návyky vybraného dětského segmentu dle toho, jakým způsobem jsou ovlivňovány, co je jejich příčinou. Na základě teoretických podkladů klasifikace dětského segmentu jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumány vlivy marketingových aktivit, rodiny a okolí na dětské spotřební chování. Snahou je zároveň zjistit, jaké je mezi dětmi povědomí o značkách působících na potravinářském trhu, které konkrétně upoutávají dětskou pozornost a jakým způsobem. Analýza tohoto spotřebního chování a konkrétně stravovacích návyků je vyústěním průzkumem zjištěných dat a tvoří páteř celé práce. V závěru je snaha o zevšeobecnění a spojení souvislostí mezi vyhodnocenými konkrétními body a potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz týkajících se dětského stravování a vlivů na něj působících. Celá práce se tak snaží zhodnotit závažnost aktuálního tématu dětského stravování, na které se snaží působit řada cílených marketingových aktivit.
Klíčová slova: marketing; děti; reklama; stravovací návyky
Název práce: How marketing activities affect children eating habits
Autor(ka) práce: Černá, Kateřina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Ryšavá, Monika
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis aims to evaluate eating habits of selected children segment according to how they are influenced by and what is their cause. On the theoretical basis of children segment classification are using questionnaire survey the effects of marketing activities, family and neighborhood on children's consumer behavior investigated. The aim is also to find out informations about children's awareness of brands operating in the food market, which of them specifically attract children's attention and how. The analysis of this consumer behavior and eating habits is the result of the survey collected data and form the backbone of the whole work. In conclusion, it attempts to generalize and link the connections between specific points of the research and confirm or refute the hypotheses based on childen's catering. The entire work is trying to assess the relevance of the current theme of children's meals, which poses as a target of the number of marketing activities.
Klíčová slova: advertising; marketing; eating habits; children

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 10. 2011
Datum podání práce: 31. 5. 2012
Datum obhajoby: 19. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33199/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: