Web as a marketing tool in the B2B sector

Thesis title: Web jako marketingový nástroj v sektoru B2B
Author: Mikula, Vojtěch
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Česák, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem projektového řízení tvorby internetové prezentace v sektoru B2B. Důraz je kladen na definici teoretického rámce -- popis a stanovení jednotlivých fází projektové přípravy. Kromě procesu návrhu jsou detailně rozebrány faktory ovlivňující úspěšnost a obchodní účinnost navrženého řešení, zejména použitelnost, důvěryhodnost a přesvědčivost. Dále se práce věnuje tématu testování návrhů a to jak na úrovni testování informační architektury, tak i testování wireframů a finálního návrhu. Teoretický rámec je následně použit v druhé části práce, jejímž cílem je definice procesu přípravy návrhu firemní internetové prezentace společnosti působící na B2B trhu.
Keywords: Testování; Návrh webové prezentace; Projektové řízení; Projektová dokumentace
Thesis title: Web as a marketing tool in the B2B sector
Author: Mikula, Vojtěch
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Česák, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the subject of project management of a web presentation in a B2B sector. Main emphasis is given on a definition of a theoretical framework - description and determination of the different stages of the project preparation. In addition to the design process, the discussed topics are - factors affecting business success and effectiveness of the proposed solution, especially usability, credibility and conviction. The theoretical part also focuses on a testing scheme of information architecture, wire-frames as well as testing the final design. The theoretical framework is subsequently used in the second part, which deals with designing a website for a company operating within the B2B market.
Keywords: project management; Project documentation; testing; website design

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2011
Date of submission: 24. 8. 2012
Date of defense: 11. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34519/podrobnosti

Files for download

    Last update: