Rise of the auto industry in China and its impact on European auto industry

Thesis title: Rise of the auto industry in China and its impact on European auto industry
Author: Palička, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jaklová, Martina L.
Opponents: Juppa, Martin
Thesis language: English
Abstract:
This thesis deals with the internationalisation strategies of Chinese car manufacturers towards the European car market in the period 2012-2025. It starts by introducing the internationalisation framework on a theoretical level with special regards to the automotive industry. In the second part then the major characteristics of the Chinese and European car markets are identified. The conclusions from this analysis then create the base for a subsequent analysis of capabilities of Chinese car manufacturers with respect to the target European market. In the last part of the paper the identified information is used for coming up with potential entry strategies of Chinese carmakers in Europe in the specified time period as well as identifying the most probable consequences of this market entry for the current market players.
Keywords: Europe; Automotive; China; Internationalisation; Entry strategy
Thesis title: Rise of the Auto Industry in China and it’s Impact on the Auto Industry in Europe
Author: Palička, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jaklová, Martina L.
Opponents: Juppa, Martin
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce se zabývá strategií internacionalizace čínských výrobců automobilů na evropský trh v období 2012-2025. V první části je představen internacionalizační rámec na teoretické úrovni ve vztahu k automobilovému průmyslu. V druhé části jsou pak zjištěny a zanalyzovány hlavní charakteristiky čínských a evropských automobilových trhů. Závěry z této části pak slouží jako základ pro následnou analýzu schopností čínských automobilek uplatit se na vysoce konkurenčním evropském trhu. V poslední části jsou pak zjištené výsledky aplikovány na identifikaci nejpravděpodobnějších variant vstupu čínských automobilek na tento trh a také na zjištění možných důsledků jak pro současné hráče na evropském trhu, tak i strukturu trhu samotného.
Keywords: Strategie vstupu na trh; Čína; Evropa; Internacionalizace; Automobilismus

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Institute of Technology and Innovation Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 4. 2012
Date of submission: 8. 10. 2012
Date of defense: 13. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37334/podrobnosti

Files for download

    Last update: