Internal Communication on Example of Microsoft

Thesis title: Interní komunikace ve firmě na příkladu společnosti Microsoft
Author: Mrázková, Blanka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořáková, Zuzana
Opponents: Kleibl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na jednu z moderních metod personální práce, interní komunikaci. Zkoumá jak vazby interní komunikace na firemní kulturu, tak její využití pro zefektivnění podnikatelské činnosti a poukazuje na současný stav interní komunikace v českých firmách. Součástí práce je podrobný rozbor jednotlivých nástrojů vnitrofiremní komunikace z hlediska formálních i neformálních informačních kanálů. Důraz je kladen na nezbytnost měření výsledků strategie interní komunikace. Teoretické poznatky jsou následně využity pro analýzu interní komunikace v české pobočce Microsoftu. Informace získané na základě rozhovorů s manažery společnosti a vlastního dotazníkového šetření představují základ pro závěrečné hodnocení interní komunikace v Microsoftu a sestavení souboru doporučení pro budoucí úspěšný rozvoj interní komunikace ve firmě.
Keywords: firemní kultura; nástroje komunikace; interní komunikace
Thesis title: Internal Communication on Example of Microsoft
Author: Mrázková, Blanka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořáková, Zuzana
Opponents: Kleibl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis deals with one of modern methods of human resources management, the internal communication. It examines relations between corporate culture and internal communication as well as application of internal communication into business strategy in order to raise efectivness of businesses. The thesis also points out present level of internal communication in Czech companies. The thesis includes detailed analysis of formal and informal communication tools and puts emphasis on necessity of measurement of effects brought by internal communication strategy. Theoretical knowledge is used to analyse internal communication in Microsoft Czech Republic. Evaluation of internal communication in Microsoft is based on interviews with managers and questionnaire survey realized accross the whole company. The main goal of the thesis is to set a range of suggestions to improve and successfully develop internal communication in Microsoft.
Keywords: internal communication; corporate culture; communication tools

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2011
Date of submission: 20. 8. 2012
Date of defense: 18. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32575/podrobnosti

Files for download

    Last update: