Developing a business strategy to achieve sustainable competitive advantage for Trafin Oil, a.s

Thesis title: Developing a business strategy to achieve sustainable competitive advantage for Trafin Oil, a.s
Author: Noga, Michał
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: English
Abstract:
The objective of this thesis is to propose a business strategy that would result in sustainable competitive advantage for Trafin Oil, a.s. - a Czech company operating on the waste oil market. In order to accomplish the stated objective, extensive research has been performed into the existing body of literature on the subject. Frameworks for analysis of the competitive situation are presented and applied thoroughly in the practical part. Moreover, to better comprehend Trafin Oil, a.s. strategic position a customer survey was conducted and extensive interviewing took place. Based on the applied frameworks and the insights gathered throughout the research, the thesis delivers a strategy which rests on developing a unique strategic position and involves different sets of activities to deliver its value proposition. The strategy ought to guarantee higher collection stability and generate substantially higher profits.
Keywords: competitive advantage; competition; strategy; differentiation
Thesis title: Návrh konkurenční strategie pro společnost Trafin Oil, a.s. s cílem dosažení udržitelné konkurenční výhody
Author: Noga, Michał
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Krause, Josef
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá navržením podnikové strategie pro společnost Trafin Oil, a.s. s cílem dosažení udržitelné konkurenční výhody. Trafin Oil, a.s. je malý podnik operující na trhu s odpadními oleji. Pro dosažení cíle práce byl proveden široký výzkum stávající literatury v oboru strategie. Vyčleněné teoretické rámce jsou důkladně použity v části praktické a spolu s krátkým dotazníkovým šetřením a hloubkovými pohovory se zaměstnanci slouží pro lepší pochopení strategické pozice společnosti. Poznatky získané analýzou slouží k navržení konkurenční strategie, která je postavena na unikátní strategické pozici a odlišných aktivitách zapojených do tvoření hodnoty. Navržená strategie zaručí firmě větší svozovou stabilitu a přinese udržitelnější zisky.
Keywords: konkurence; konkurenční výhoda; strategie; diferenciace

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 11. 2011
Date of submission: 1. 9. 2012
Date of defense: 20. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34806/podrobnosti

Files for download

    Last update: