International marketing strategy of soft drink Guaraná Antarctica

Thesis title: Mezinárodní marketingová strategie nealkoholického nápoje Guaraná Antarctica
Author: Kochová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií značky nealkoholických nápojů Guaraná Antarctica. Popisuje marketingovou strategii značky na domácím trhu v Brazílii a vstup značky na mezinárodní trhy. Dále diplomová práce analyzuje tržní příležitosti této značky nápojů s extraktem z guarany v České republice a hodnotí přenos marketingové strategie do českého prostředí. Na základě získaných podkladů jsou v závěru práce navrženy úpravy marketingové strategie vedoucí ke zlepšení pozice značky na českém trhu.
Keywords: mezinárodní marketing; nealkoholické nápoje; Česká republika; guarana; Brazílie; Guaraná Antarctica; marketingová strategie
Thesis title: International marketing strategy of soft drink Guaraná Antarctica
Author: Kochová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the marketing strategy of Brazilian brand of soft drinks Guaraná Antarctica. Fisrt it describes the brand marketing strategy in the domestic market in Brazil and its entry to international markets. Furthermore the thesis analyzes market opportunities of this brand of drinks with guarana extract in Czech Republic and evaluate the trasfer of marketing strategies to Czech environment. As a result changes to the marketing strategy in order to improve brand's position on the Czech market are proposed.
Keywords: Brazil; marketing strategy; soft drinks; international marketing; Czech Republic; Guaraná Antarctica; guarana

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 11. 2010
Date of submission: 30. 6. 2011
Date of defense: 27. 9. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29153/podrobnosti

Files for download

    Last update: