Analysis and proposals for changes of marketing strategy of private secondary school

Thesis title: Analýza a návrhy změn marketingové strategie střední soukromé školy
Author: Štieglerová, Renata
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat a navrhnout změny marketingové strategie střední soukromé školy. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola pojednává o systému vzdělávání v České republice, teoretických východiskách marketingu služeb a specifikách marketingu vzdělávacích institucí. Praktická část práce je zaměřena na analýzu marketingové strategie konkrétní školy. Dále je zde provedena SWOT analýza a marketingový výzkum, na jehož základě jsou vypracovány návrhy na změny v marketingové strategii školy.
Keywords: marketingový mix; marketigový výzkum; vzdělávání; marketing školy; komunikační nástroje
Thesis title: Analysis and proposals for changes of marketing strategy of private secondary school
Author: Štieglerová, Renata
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyse and propose changes to the marketing strategy of private secondary school. The thesis is divided into two chapters. First part deals with educational system in the Czech Republic, theoretical aspects of marketing of services and specifics of marketing of educational institutions. The practical part is focused on analysis of marketing strategy of particular school. SWOT analysis and marketing research are performed as well. On the basis of this research changes of the marketing strategy of the school are proposed.
Keywords: marketing mix; education; marketing research; marketing of school; communication tools

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2011
Date of submission: 1. 1. 2013
Date of defense: 29. 11. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32745/podrobnosti

Files for download

    Last update: