On-line comunication and new strategy of brand Rimmel

Thesis title: On-line komunikácia a nové stratégie značky Rimmel
Author: Jevičová, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Nastaj, Lucie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa venuje novým médiám, konkrétne webovým stránkam a sociálnym sieťam. Cieľom tejto práce je ale poukázať vývoj on-line stratégie značky Rimmel, zhodnotiť slabé a silné stránky oproti konkurencii a navrhnúť ďalšie riešenia do budúcna, ktoré by využili potenciál, ktorý ponúkajú nové médiá, hlavne na presnejšie zacielenie cieľovej skupiny. Zistené poznatky súvisiace s on-line aktivitou značky Rimmel boli zanalyzované a porovnané s konkurenciou. Hlavným cieľom tejto práce je návrh, akým smerom by sa mali uberať on-line aktivity značky Rimmel v ďalšom období.
Keywords: nové médiá; on-line; Rimmel
Thesis title: On-line komunikace a nové strategie značky Rimmel
Author: Jevičová, Katarína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Nastaj, Lucie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá novými médii, konkrétně webovými stránkami a sociálními sítěmi. Cílem této práce je ale poukázat na vývoj on-line strategie značky Rimmel, zhodnotit slabé a silné stránky oproti konkurenci a navrhnout další řešení do budoucna, která by využila potenciál, který nová média nabízejí, hlavně na přesnější zacílení cílové skupiny. Zjištěné poznatky související s on-line aktivitou značky Rimmel byly zanalyzovány a porovnány s konkurencí. Hlavním cílem této práce je návrh, jakým směrem by se měly ubírat on-line aktivity značky Rimmel v dalším období.
Keywords: on-line; Rimmel; nové médiá
Thesis title: On-line comunication and new strategy of brand Rimmel
Author: Jevičová, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Nastaj, Lucie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The theme of the diploma thesis is new media, namely, websites and social networks. The aim of this paper is to highlight the development of Rimmel on-line strategy, assess the strengths and weaknesses against other competitors and suggest solutions for the future, which would take advantage of the potential offered by new media, especially to better target the audience. Established knowledge related to online brand Rimmel activity were analyzed and compared with the competition. The main objective of this work is to recommend, what direction should the on-line activities of Rimmel brand move in the future.
Keywords: new media; Rimmel; On-line

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2011
Date of submission: 14. 12. 2012
Date of defense: 17. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34751/podrobnosti

Files for download

    Last update: