Importance of Marketing Concepts in Food Services

Thesis title: Význam marketingových konceptů v oblasti pohostinství
Author: Brůchová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mlejnková, Lena
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Ústředním tématem diplomové práce jsou marketingové koncepty. Jejím cílem je charakterizovat význam vytváření marketingových konceptů v pohostinství. Záměrem je zde uvést "příklady dobré praxe", a to prostřednictvím zanalyzování oceněných marketingových konceptů u vybraných restauračních podniků. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení podstaty marketingu, hlavních marketingových prvků a jejich aplikaci na cestovní ruch, respektive pohostinství. Praktická část se skládá ze tří samostatných kapitol a využito v nich bylo ve velké míře především názorů odborníků z oboru, kteří poskytli interview nebo alespoň malý komentář k dané problematice. Pozornost je směřována také k vytyčení hlavních determinantů ovlivňujících volbu konceptu a k určení vztahu mezi marketingovými koncepty a marketingovými oceněními v gastronomii.
Keywords: bronzová plaketa Jaroslava Vašaty; oceněné marketingové koncepty; pohostinství
Thesis title: Importance of Marketing Concepts in Food Services
Author: Brůchová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mlejnková, Lena
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The marketing concepts are the key topic of this thesis. Its aim is to define the point of creation of marketing concepts in the field of restaurant services. The intention here is to present the "good practice", via analysis of valued marketing concepts of chosen restaurants. The theoretical part is focused on the definition of marketing, main marketing elements and their application on tourism and hospitality. The practical part consists of three chapters featuring interview with the specialists from the field. Attention of the author is also directed towards the identification of key determinants affecting the choice of the concept and to determination of the relationship between marketing concepts and gastronomy awards.
Keywords: Jaroslav Vašata Prize; awarded marketing concepts; food services

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 15. 12. 2012
Date of defense: 21. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33115/podrobnosti

Files for download

    Last update: