Marketing strategy of the brand Grom for the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie značky Grom pro český trh
Author: Pawlasová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Richter, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
V této diplomové práci je přiblížena teorie marketingové strategie značky v mezinárodním prostředí se zaměřením na její positioning. Teorie je následně aplikována na Grom - značku italské společnosti Gromart S.p.A., která vyrábí italské prémiové kopečkové zmrzliny. Hlavním cílem práce je vytvořit návrh marketingové strategie značky Grom pro český trh tak, aby odpovídala podmínkám na trhu.
Keywords: značka; positioning; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of the brand Grom for the Czech market
Author: Pawlasová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Richter, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis introduces theory of marketing strategy of a brand in an international environment with focus on brand positioning. The theoretical knowledge is then applied on Grom -- brand of Italian company Gromart S.p.A., producer of Italian premium ice-cream. The main objective of the thesis is to create a draft of marketing strategy for the brand to enter Czech market.
Keywords: brand; marketing strategy; positioning

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 1. 2012
Date of submission: 3. 12. 2012
Date of defense: 22. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32949/podrobnosti

Files for download

    Last update: