Manipulative marketing tactics

Thesis title: Manipulativní marketingové taktiky
Author: Jelínková, Vendula
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Votrubová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá možnou existenci efektivního sloučení nástrojů marketingového a komunikačního mixu s hlavními principy manipulace a ovlivňování lidí v luxusním segmentu, spolu s jeho funkčností a aplikovatelností. Nejprve se bude věnovat teoriím marketingového mixu a principů manipulace, které tvoří hlavní teoretické pilíře práce. Na teoretickém základu práce představí jednotlivé příklady syntézy vybraných nástrojů marketingového mixu s principy manipulace. Bude zkoumat možnosti aplikací tohoto sloučení v praxi a jeho využitelnost a to na základě vybrané literatury a pracovních zkušeností autorky. Tato práce by mohla být zdrojem inspirace pro ty, kteří přemýšlí, jak by bylo možné ještě více zefektivnit prodej v luxusním segmentu.
Keywords: Luxusní segment; Manipulace; Marketingový mix
Thesis title: Manipulative marketing tactics
Author: Jelínková, Vendula
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Votrubová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis examines the possible existence of an efficient unification of instruments of marketing and communication mix with the main principles of manipulation and influencing people in the luxury segment, along with its functionality and applicability. First it will focus on the theories of marketing mix and principles of manipulation, these are the main pillars of theoretical work. On the theoretical basis this work introduces examples of the synthesis of selected instruments of the marketing mix with the principles of manipulation. It will explore the possibility of application of this unification in practice and its usability based on selected literature and professional experience of the author. This work could be a source of inspiration for those who are wondering how to further improved sales in the luxury segment.
Keywords: Luxury segment; Manipulation; Marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2012
Date of submission: 10. 12. 2012
Date of defense: 24. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39022/podrobnosti

Files for download

    Last update: