Application of political marketing in the parliamentary elections in Slovakia

Thesis title: Uplatňovanie politického marketingu počas parlamentných volieb na Slovensku
Author: Komorová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca pomocou Lees-Marshmentu modelu analyzuje predvolebné kampane úspešných politických strán. Na základe skúmania 5 základných aspektov -- volebný prieskum, politický produkt, implementácia produktu, prispôsobovanie produktu a komunikácia sa snaží potvrdiť alebo vyvrátiť hypotézu, že najviac tržne orientovaná politická strana má šancu na získanie najväčšieho volebného zisku. Ďalej opisuje spôsoby financovania politických kampaní a popisuje rôzne negatívne kampane spojené s danými parlamentnými voľbami. Vďaka dotazníkovému šetreniu sa snaží analyzovať vplyvy na rozhodovanie prvovoličov.
Keywords: voľby 2012; Lees-Marshment model; politický marketing
Thesis title: Použití politického marketingu během parlamentních voleb na Slovensku
Author: Komorová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce pomocí Lees-Marshmentu modelu analyzuje předvolební kampaně úspěšných politických stran. Na základě zkoumání 5 základních aspektů - volební průzkum, politický produkt, implementace produktu, přizpůsobování produktu a komunikace se snaží potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že nejvíce tržně orientovaná politická strana má šanci na získání největšího volebního zisku. Dále popisuje způsoby financování politických kampaní a popisuje různé negativní kampaně spojené s danými parlamentními volbami. Díky dotazníkovému šetření se snaží analyzovat vlivy na rozhodování prvovoličů.
Keywords: volby 2012; politický marketing; Lees-Marshment model
Thesis title: Application of political marketing in the parliamentary elections in Slovakia
Author: Komorová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis analyses election campaigns of successful parties by Lees-Marshment model. According to five basic aspects - election research, political product, implementation of product, adjustment of product and communication - the work aims to prove or disprove the hypothesis, that more market oriented political party tends to gain more political profit. Furthermore, the thesis describes financing of political parties and several negative campaigns connected to chosen parliamentary election. Thanks to questionnaire market research the work aims to analyse the factors of influence on decision-making of the first-time voters.
Keywords: political marketing; elections 2012; market oriented party

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 3. 2012
Date of submission: 19. 12. 2012
Date of defense: 30. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36896/podrobnosti

Files for download

    Last update: