Použití politického marketingu během parlamentních voleb na Slovensku

Název práce: Uplatňovanie politického marketingu počas parlamentných volieb na Slovensku
Autor(ka) práce: Komorová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto diplomová práca pomocou Lees-Marshmentu modelu analyzuje predvolebné kampane úspešných politických strán. Na základe skúmania 5 základných aspektov -- volebný prieskum, politický produkt, implementácia produktu, prispôsobovanie produktu a komunikácia sa snaží potvrdiť alebo vyvrátiť hypotézu, že najviac tržne orientovaná politická strana má šancu na získanie najväčšieho volebného zisku. Ďalej opisuje spôsoby financovania politických kampaní a popisuje rôzne negatívne kampane spojené s danými parlamentnými voľbami. Vďaka dotazníkovému šetreniu sa snaží analyzovať vplyvy na rozhodovanie prvovoličov.
Klíčová slova: voľby 2012; Lees-Marshment model; politický marketing
Název práce: Použití politického marketingu během parlamentních voleb na Slovensku
Autor(ka) práce: Komorová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce pomocí Lees-Marshmentu modelu analyzuje předvolební kampaně úspěšných politických stran. Na základě zkoumání 5 základních aspektů - volební průzkum, politický produkt, implementace produktu, přizpůsobování produktu a komunikace se snaží potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že nejvíce tržně orientovaná politická strana má šanci na získání největšího volebního zisku. Dále popisuje způsoby financování politických kampaní a popisuje různé negativní kampaně spojené s danými parlamentními volbami. Díky dotazníkovému šetření se snaží analyzovat vlivy na rozhodování prvovoličů.
Klíčová slova: volby 2012; politický marketing; Lees-Marshment model
Název práce: Application of political marketing in the parliamentary elections in Slovakia
Autor(ka) práce: Komorová, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boučková, Jana
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The thesis analyses election campaigns of successful parties by Lees-Marshment model. According to five basic aspects - election research, political product, implementation of product, adjustment of product and communication - the work aims to prove or disprove the hypothesis, that more market oriented political party tends to gain more political profit. Furthermore, the thesis describes financing of political parties and several negative campaigns connected to chosen parliamentary election. Thanks to questionnaire market research the work aims to analyse the factors of influence on decision-making of the first-time voters.
Klíčová slova: political marketing; elections 2012; market oriented party

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 3. 2012
Datum podání práce: 19. 12. 2012
Datum obhajoby: 30. 1. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36896/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: