Interactive marketing in Vodafone Czech Republic

Thesis title: Využití interaktivního marketingu ve společnosti Vodafone
Author: Míka, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Markoš, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá dynamicky se rozvíjejícím médiem -- internetem a jeho využitím pro marketingové účely. Analyzuje principy internetu a postupný průnik marketingových aktivit do jeho prostředí od vzniku prvního placeného internetového banneru, přes vznik webových stránek po nástup masové internetové komunikace, sociálních médií a chytrých mobilních telefonů. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části, která popisuje kompletní realizaci internetové reklamní kampaně společnosti Vodafone od prvního zadání až po vyhodnocení a přináší pohled na možnosti řešení projektů různého rozsahu.
Keywords: Sociální sítě; Mobilní marketing; Internetový marketing
Thesis title: Interactive marketing in Vodafone Czech Republic
Author: Míka, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Markoš, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis focus on dynamically developing medium -- Internet and its usage for marketing needs. At first the thesis describes the basics of internet and it's grow into the medium we know from today. It is followed by the description of marketing communication on the internet. It describes the communication from the first internet banner to the start of mass internet communication, social media and mobile marketing. It describes the opportunity of the smartphones. Theoretical knowledge is used in practical part which describes mid-sized internet campaign realized with the tools described in the theoretical part.
Keywords: Internet marketing; Social networks; Mobile marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 4. 2011
Date of submission: 30. 11. 2012
Date of defense: 30. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31818/podrobnosti

Files for download

    Last update: