Analysis of skincare market in the Czech republic

Thesis title: Analýza trhu péče o pleť v ČR
Author: Krňávek, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Rožek , Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá trhem kosmetiky a hlavně péče o pleť a jejím cílem je tento trh analyzovat. V teoretické části se krátce zabývá historií kosmetiky a vymezení hlavních produktových kategorií. Dále analyzuje hlavní hráče na trhu a porovnává český a západní trh péče o pleť. Velkou pozornost práce věnuje marketingovému mixu a jeho odlišnostem v závislosti na tržním segmentu a představení hlavních značek, působících na trhu péče o pleť. V praktické části se věnuje nejdříve analýze primárních dat získaných pomocí dotazníku a v druhé části segmentaci trhu na základě těchto dat pomocí statistického programu IBM SPSS 21. Odkryté segmenty jsou popsány a je pro ně navržena krátká strategie na úrovni marketingového mixu.
Keywords: segmentace; Kosmetika; značka; marketingový mix; péče o pleť
Thesis title: Analysis of skincare market in the Czech republic
Author: Krňávek, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Rožek , Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master Thesis cover field of cosmetic and skincare market. It starts with a brief excurs into history of cosmetics followed by description of main product categories. Further it analyses the competition on cosmetic market and compare czech market to western markets. It covers widely the marketing mix in different market segments. Than an internet questionaire is analysed and that data is later used for segmentation, using IBM SPSS Statistics program. Discovered segments are than developed and autor prepare a short marketing mix for each segment.
Keywords: Cosmetics; segmentation; skincare; brand; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 4. 2012
Date of submission: 17. 12. 2012
Date of defense: 31. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38386/podrobnosti

Files for download

    Last update: