Comparison of B2C loyal programs of retail chains in the segment fashion and sport in the CR

Thesis title: Srovnání B2C loajalitních programů retailových řetězců v segmentu fashion and sport v ČR
Author: Sekerková, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Hynek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza a srovnání věrnostních programů v segmentu fashion and sport v České republice. Dnešní spotřebitel je velmi informovaný a rozhoduje se při nákupu podle mnoha kritérií. Stává se věrným ke značce v případě, že je se značkou spokojen a přináší mu kromě různých benefitů především benefity emocionální. Teoretická část práce je věnována značce, chování zákazníka, jeho nákupnímu procesu, loajalitě, věrnostním programům a vlivu trendů a nových technologií na zákazníkovo chování. Tato práce byla zadána značkou O'Neill, proto se praktická část zabývá představením společnosti a porovnáním věrnostních programů jejich konkurentů. Stěžejní částí práce je vyhodnocení dotazníku a doporučení pro značku O'Neill.
Keywords: Spokojenost zákazníků; O´Neill; Věrnostní programy; Loajalita; Chování spotřebitele
Thesis title: Comparison of B2C loyal programs of retail chains in the segment fashion and sport in the CR
Author: Sekerková, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Hynek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the graduate thesis is the analysis and comparison of loyal programs in the segment fashion and sport in the Czech Republic. Today's consumer is very informed and makes decisions about purchase according to many criteria. The consumer becomes loyal to the brand in case he is satisfied with it and in addition it brings him various benefits especially the emotional ones. The theoretical part is dedicated to a brand, consumer behaviour, his purchasing process, loyalty, loyal programs and the impact of trends and new technologies on consumer behaviour. This thesis was submitted by the brand O'Neill therefore the practical part introduces the company and the comparison of loyal programs of its competitors. The main section is the evaluation of questionnaire and recommendations for the brand O'Neill.
Keywords: O´Neill; Loyal programs; Consumer satisfaction; Loyalty; Consumer behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 11. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 31. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34393/podrobnosti

Files for download

    Last update: