Digital marketing and its role in reaching out young generation

Thesis title: Digitální marketing a jeho úloha při oslovování mladé generace
Author: Raková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zmapovat prostředí digitálního marketingu, charakterizovat mladou generaci z hlediska její vybavenosti digitálními médii, zjistit preferenci jednotlivých komunikačních kanálů, mediální konzumaci, nákupní chování a následně analyzovat úlohu jednotlivých technik digitálního marketingu při oslovování této generace.
Keywords: techniky digitálního marketingu; mladá generace; digitální marketing
Thesis title: Digital marketing and its role in reaching out young generation
Author: Raková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of diploma thesis is to map the digital marketing environment, characterize the young generation in terms of its digital media equipment, determine the preference of individual communication channels, media consumption, purchase behavior and analyze the role of digital marketing techniques for reaching this generation.
Keywords: digital marketing techniques ; young generation; digital marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 31. 1. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33677/podrobnosti

Files for download

    Last update: