Regulace počtu parkovacích stání u rodinných domů a její dopady
Thesis title: | Regulace počtu parkovacích stání u rodinných domů a její dopady |
---|---|
Author: | Malinová, Kateřina |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Vejchodská, Eliška |
Opponents: | Ropický, Jan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Rozvoj automobilismu přispěl k lepší mobilitě, ale také zatížil veřejné komunikace nejen z hlediska počtu projíždějících automobilů, ale také počtem odstavených aut na veřejném prostranství obcí. Na to zareagoval stát vytvořením regulace, konkrétně požadavkem minimálního počtu odstavných a parkovacích stání ke každé nové stavbě. Tato politika s sebou může nést pozitivní dopady jako je zlepšení průjezdnosti veřejných komunikací a větší bezpečnosti, ale také přináší vícenáklady pro majitele nových staveb. Diplomová práce se zabývá regulací minimální počtu odstavných stání u rodinných domů v České republice a je zde provedena analýza odlišností v přístupu obcí ČR k této regulaci. Metodou šetření byla zvolena kombinace řízeného rozhovoru se zástupci stavebních úřadů náhodně vybraných pěti obcí ČR a následného elektronického dotazníku s uzavřenými i otevřenými otázkami pro širší vzorek obcí ČR. Analýza došla k závěru, že forma aplikace této regulace se u jednotlivých obcí ČR významně liší a existují tak např. rozdíly ve vynaložených nákladech pro majitele domů, jelikož někteří jsou nuceni stavět zpevněná či garážová odstavná stání a jiným postačí jakákoliv i travnatá plocha na jejich pozemku. |
Keywords: | Parkování; Regulace; Legislativa |
Thesis title: | Regulace počtu parkovacích stání u rodinných domů a její dopady |
---|---|
Author: | Malinová, Kateřina |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Vejchodská, Eliška |
Opponents: | Ropický, Jan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The development of the car transport has contributed to better mobility and also to more traffic on roads and more on-street parking. Governments reacted to this by creating a state regulation specifically the requirement of a minimum number of parking spaces to each new building. This policy may have some positive effects such as improving traffic flow of public roads and better security, but also brings additional costs for owners of new buildings. The goal of this thesis is to analyze the differences in an approach of Czech municipalities to this regulation and an impact discussion. I have chosen as a method of my research a combination of a controlled interview with representatives of five randomly selected Building Authorities in the Czech Republic and an electronic questionnaire with closed and open questions for the broader sample of municipalities in the Czech Republic. The analysis came to the conclusion that an application form of the minimum parking requirements policy for new buildings may vary significantly for each municipality and some differences exist in costs for owners of family houses because some of them are constrained to build paved and garage parking and the others have only their site next to the house. |
Keywords: | Legislation; Parking; Regulation |
Information about study
Study programme: | Hospodářská politika a správa/Ekonomika a správa životního prostředí |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Economics |
Department: | Department of Environmental Economics |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 30. 3. 2012 |
---|---|
Date of submission: | 1. 9. 2012 |
Date of defense: | 31. 1. 2013 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/37235/podrobnosti |