Regulace počtu parkovacích stání u rodinných domů a její dopady
Název práce: | Regulace počtu parkovacích stání u rodinných domů a její dopady |
---|---|
Autor(ka) práce: | Malinová, Kateřina |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Vejchodská, Eliška |
Oponenti práce: | Ropický, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Rozvoj automobilismu přispěl k lepší mobilitě, ale také zatížil veřejné komunikace nejen z hlediska počtu projíždějících automobilů, ale také počtem odstavených aut na veřejném prostranství obcí. Na to zareagoval stát vytvořením regulace, konkrétně požadavkem minimálního počtu odstavných a parkovacích stání ke každé nové stavbě. Tato politika s sebou může nést pozitivní dopady jako je zlepšení průjezdnosti veřejných komunikací a větší bezpečnosti, ale také přináší vícenáklady pro majitele nových staveb. Diplomová práce se zabývá regulací minimální počtu odstavných stání u rodinných domů v České republice a je zde provedena analýza odlišností v přístupu obcí ČR k této regulaci. Metodou šetření byla zvolena kombinace řízeného rozhovoru se zástupci stavebních úřadů náhodně vybraných pěti obcí ČR a následného elektronického dotazníku s uzavřenými i otevřenými otázkami pro širší vzorek obcí ČR. Analýza došla k závěru, že forma aplikace této regulace se u jednotlivých obcí ČR významně liší a existují tak např. rozdíly ve vynaložených nákladech pro majitele domů, jelikož někteří jsou nuceni stavět zpevněná či garážová odstavná stání a jiným postačí jakákoliv i travnatá plocha na jejich pozemku. |
Klíčová slova: | Parkování; Regulace; Legislativa |
Název práce: | Regulace počtu parkovacích stání u rodinných domů a její dopady |
---|---|
Autor(ka) práce: | Malinová, Kateřina |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Vejchodská, Eliška |
Oponenti práce: | Ropický, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The development of the car transport has contributed to better mobility and also to more traffic on roads and more on-street parking. Governments reacted to this by creating a state regulation specifically the requirement of a minimum number of parking spaces to each new building. This policy may have some positive effects such as improving traffic flow of public roads and better security, but also brings additional costs for owners of new buildings. The goal of this thesis is to analyze the differences in an approach of Czech municipalities to this regulation and an impact discussion. I have chosen as a method of my research a combination of a controlled interview with representatives of five randomly selected Building Authorities in the Czech Republic and an electronic questionnaire with closed and open questions for the broader sample of municipalities in the Czech Republic. The analysis came to the conclusion that an application form of the minimum parking requirements policy for new buildings may vary significantly for each municipality and some differences exist in costs for owners of family houses because some of them are constrained to build paved and garage parking and the others have only their site next to the house. |
Klíčová slova: | Legislation; Parking; Regulation |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Hospodářská politika a správa/Ekonomika a správa životního prostředí |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra ekonomiky životního prostředí |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 30. 3. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 9. 2012 |
Datum obhajoby: | 31. 1. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/37235/podrobnosti |