Contribution of Student Brand Manager to brand awareness

Thesis title: Přínos student brand managera pro povědomí o značce
Author: Janík, Dan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Bunčák, Alexander
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na veškeré aspekty týkající se pozice Student Brand Manager a na marketingový výzkum, který má za účel podpořit tvrzení o přínosu Student Brand Managera v universitním městě. Práce obsahuje teoretické základy k pochopení tohoto tématu a věnuje se popisu společnosti Red Bull s důrazem na rozbor všech pozic, se kterými Student Brand Manager přijde během své práce do styku, tak, aby bylo zřejmé jeho místo v rámci marketingové struktury společnosti. Praktická část práce zjišťuje tendence týkající se povědomí o značce ve studentských lokalitách a vyhodnocuje přínos aktivit Student Brand Managera. Závěr obsahuje shrnutí všech zjištěných poznatků a v neposlední řadě doporučení pro Studen Brand Manager Coordinátora.
Keywords: marketing research; student brand manager; marketing; consumer collecting
Thesis title: Contribution of Student Brand Manager to brand awareness
Author: Janík, Dan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Bunčák, Alexander
Thesis language: Česky
Abstract:
The work focuses on all aspects related to the position of Student Brand Manager and marketing research, which is intended to support the claim of the benefits of Student Brand Manager in the university town. The work includes theoretical basis for understanding this topic and is dedicated to the description of Red Bull, with emphasis on analysis of all positions with which Student Brand Manager comes during their work in contact, so as to make clear his position within the marketing structure. The practical part of this thesis investigates the trends of brand awareness in student areas and assesses the contribution of activities Student Brand Manager. The conclusion contains a summary of the findings and recommendations for Student Brand Manager Coordinator.
Keywords: marketing; consumer collecting; marketing research; student brand manager

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 3. 2011
Date of submission: 31. 12. 2012
Date of defense: 6. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30949/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: