Image of the Society for the Protection of the Rights of Music Authors and Publishers

Thesis title: Image OSA
Author: Mikšovská, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zmapování prvků tvořících a ovlivňujících image Ochranného svazu autorského pro práva k dílům hudebním, o. s. (OSA). Na základě studie odborné literatury jsou identifikovány základní stavební kameny firemní identity, které představují výchozí bod pro vytváření firemní image a které jsou dále detailně analyzovány. Ačkoli OSA (především díky svému monopolnímu postavení) nepředstavuje typický podnik operující v tržním prostředí, vytváření pozitivní image a tzv. "goodwill" se ho týká stejně jako typických ziskových podniků. Smyslem analýzy je tak identifikace klíčových prvků, které ovlivňují image organizace, a nástin aktivit, jakým by se OSA mohl v budoucnu řídit při budování pozitivní image. Dokument pracuje jak s návrhy v rovině obecné, tak s doporučeními v konkrétních oblastech.
Keywords: image; firemní identita; Ochranný svaz autorský
Thesis title: Image of the Society for the Protection of the Rights of Music Authors and Publishers
Author: Mikšovská, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the basic elements that affect the image of the Society for the Protection of the Rights of Music Authors and Publishers (in Czech OSA). Based on a study of professional literature it identifies the basic segments of corporate identity, which represent the starting point for building the organization's image and which is further analyzed in detail. Although OSA is not a typical company operating in a market environment (mainly due to its monopolistic position in the Czech Republic), it has something to do with creating a positive organization's image and the so called "goodwill" as well as it have typical profit organizations. The purpose of this analysis is not only to identify the key elements that affect the image of OSA, but also to outline activities that should be followed when creating a positive image. The document works with both recommendations in general terms, so the suggestions in specific areas.
Keywords: image; Society for the Protection of the Rights of Music Authors and Publishers/OSA; corporate identity

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 9. 2012
Date of submission: 19. 12. 2012
Date of defense: 12. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38628/podrobnosti

Files for download

    Last update: