Online Marketing Communication of Political Parties in the Czech Republic

Thesis title: Online marketingová komunikace politických stran v České republice
Author: Rychlík, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá charakteristikou politické online komunikace, charakteristikou významných sociálních sítí a komparací internetové komunikace českých politických stran. Metody užité v této práci jsou pozorování, vlastní analýza, komparace a vyhodnocení vlastních výzkumů. Práce si klade za cíl popsat specifika politické komunikace, zhodnotit podle subjektivně stanovených kritérií jednotlivé složky internetové komunikace českých politických stran, komparovat jejich aktivitu na sociálních sítích a na základě vlastního výzkumu zhodnotit potenciál a deklarovaný vliv politické online komunikace v ČR. Dále také na základě druhého výzkumu zmapovat, jak vybrané politické strany postupují při správě nástrojů online komunikace.
Keywords: sociální sítě; Internet; politické strany; komunikace
Thesis title: Online Marketing Communication of Political Parties in the Czech Republic
Author: Rychlík, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis deals with the characteristics of online political communication, characteristics of major social networking sites and Internet communication comparisons Czech political parties. The methods used in this work are observation, self-analysis, comparison and evaluation of own research. The thesis aims to describe the specifics of political communication, subjectively evaluated according to established criteria the individual components of Internet communication Czech political parties, compare their activity on social networks and on the basis of own research to evaluate the influence of declared political online communication in the country. As well as by continuing to map out its own research, as political parties proceed when manage online tools of communication.
Keywords: political parties; communication; Internet; social network

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 5. 2012
Date of submission: 30. 11. 2012
Date of defense: 12. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38269/podrobnosti

Files for download

    Last update: