Congress Tourism in Prague

Thesis title: Kongresový cestovní ruch v Praze
Author: Aleksičová, Tatjana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Sekyra, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na kongresový cestovní ruch v Praze, která je hlavní kongresovou destinací České republiky. První část práce si klade za cíl charakterizování a zmapování kongresového cestovního ruchu v Praze s důrazem na potenciál Prahy jako kongresové destinace. Dále zde budou popsány mechanismy domácího i zahraničního trhu kongresového cestovního ruchu včetně subjektů, které na nich působí. Předmětem další části práce je srovnání Prahy s vybranými kongresovými destinacemi. V poslední části práce bude analyzována společnost GUARANT International, která je představitelem profesionálního organizátora kongresů a konferencí v Praze. Cílem analýzy je zhodnocení postavení společnosti na domácím i zahraničním trhu, k čemuž bude použita analýza konkurence. V poslední části práce bude provedena SWOT analýza jejíž výsledky budou srovnány s novou strategií společnosti.
Keywords: trh kongresového cestovního ruchu; profesionální organizátor kongresů (PCO); kongresový cestovní ruch
Thesis title: Congress Tourism in Prague
Author: Aleksičová, Tatjana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Sekyra, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on the congress tourism in Prague, which is the main congress destination of the Czech Republic. The first part aims to characterize and to map congress tourism in Prague with an emphasis on the potential of Prague as a congress destination. The thesis also describes the mechanisms of both domestic and foreign congress tourism market, including subjects, which operate on them. The subject of the next part is a comparison with selected congress destinations. The last part will focus on analysis of a company GUARANT International, which is representative of the professional congress organizer in Prague. The aim of the analysis is to assess the company's position in the domestic and foreign markets, for which competition analysis will be used. The last part will be a SWOT analysis and the results will be compared with the new company strategy.
Keywords: Congress Tourism; Congress Tourism Market; Professional Congress Organizer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2011
Date of submission: 31. 8. 2012
Date of defense: 11. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34226/podrobnosti

Files for download

    Last update: