Neuromarketing and its Usage by the Analyzing of Advertising Campaign in the Telephone Operators´ Segment

Thesis title: Využití neuromarketingu při analýze reklamní kampaně v segmentu mobilních operátorů
Author: Výletová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Vysekalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje u nás novému pojmu neuromarketing a jeho specifické aplikaci v kvalitativním marketingovém výzkumu. V teoretické části si osvětlíme pojmy marketing, marketingový výzkum, budeme se do hloubky věnovat neuromarketingu. V aplikační části si představíme společnost Vodafone, jejíž reklamní kampaň budeme analyzovat z několika pohledů. Jako první analyzujeme reklamní kampaň tohoto telefonního operátora pomocí emocionální a racionální hodnoty kampaně a podle prvků, které v kampani budí pozornost. Budeme také analyzovat motivační hodnotu kampaně. V další části provedeme kvantitativní dotazníkové šetření a jeho výsledky porovnáme s výstupy z oční kamery od agentury Millward Brown, která se věnuje také neuromarketingovému výzkumu.
Keywords: oční kamera; dotazník; Vodafone; marketingový výzkum; marketing; analýza reklamní kampaně; neuromarketing
Thesis title: Neuromarketing and its Usage by the Analyzing of Advertising Campaign in the Telephone Operators´ Segment
Author: Výletová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Vysekalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
My master's thesis goes in for new term neuromarketing and its specific application in a quality marketing research. In a theoretical part I will present terms like marketing, marketing research and neuromarketing. In an application part I will introduce a company Vodafone, whose campaign will be analyze from many views. Firstly I will analyze an advertising campaign with a help of its emotional and rational value and I will show all the elements which catch our attention. Then I will provide a questionnaire survey. And I will compare its results with eye tracking survey from Millward Brown agency. This agency carries out neuromarketing research in the Czech Republic.
Keywords: marketing research; analyze of advertising campaign; eye tracking; questionnaire; Vodafone; neuromarketing; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 5. 2012
Date of submission: 14. 12. 2012
Date of defense: 28. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37716/podrobnosti

Files for download

    Last update: