Marketing and communication strategy for the company Lackfolie s.r.o

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie pro firmu Lackfolie,s.r.o
Author: Fukalová, Urszula
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza současné marketingové a komunikační strategie společnosti Lackfolie s.r.o. a navrhnout vhodné úpravy strategie do budoucna. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je vysvětlen pojem marketing a popsán marketingový proces, včetně postupů strategické analýzy. V neposlední řadě jsou zde popsány jednotlivé součásti marketingového mixu. Ve druhé části práce je představena společnost Lackfolie s.r.o. a je proveden strategický audit, který posloužil jako východisko pro SWOT analýzu. Následuje zhodnocení složek marketingového mixu a návrh na vylepšení do budoucna.
Keywords: Strategický audit; Komunikační strategie; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing and communication strategy for the company Lackfolie s.r.o
Author: Fukalová, Urszula
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the current marketing and communication strategy of the company Lackfolie s.r.o. This thesis is divided into two parts - theoretical and practical. As for the theoretical part, it deals with the notion of marketing, it describes the overall marketing process and the individual parts of the marketing mix. In the first chapter of the practical part the company Lackfolie s.r.o. is presented. It is followed by the strategic analysis and the desription of the current corporate strategy. The last chapter concentrates on the recommendations connected to the marketing and communication strategy.
Keywords: strategic analysis; communication strategy; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 10. 2011
Date of submission: 11. 5. 2013
Date of defense: 28. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34198/podrobnosti

Files for download

    Last update: