The acquisition of new consumers of the young generation for traditional Czech brand

Thesis title: Akvizice nových spotřebitelů z mladé generace pro tradiční českou značku
Author: Javořík, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Šíšová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem akvizice nových zákazníků z řad mladé generace. Práce v teoretické části pojednává o kupním chování spotřebitelů, metodách použitých v praktické části práce a zejména pak o trhu kávy. Práce se nejprve zaměřuje na kávu a kávový trh obecně, následně je důraz kladen zejména na trh kávy v České republice, jeho vývoj a specifika. V praktické části přichází na řadu představení konkrétní společnosti, následná analýza tržních dat a spotřebitele. Analýza spotřebitele je provedena za pomoci kvalitativního i kvantitativního marketingového výzkumu. Cílem práce je odhalení potenciálu a adresování problémů dané značky.
Keywords: Akvizice nových zákazníků; Trh kávy; Marketingový výzkum; Spotřební chování
Thesis title: The acquisition of new consumers of the young generation for traditional Czech brand
Author: Javořík, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Šíšová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the acquisition of new customers from among the young generation. In the theoretical part thesis deals with the purchase of consumer behavior, the methods used in the practical part and especially the coffee market. Firstly, the work focuses on coffee and coffee market in general then the emphasis is put mainly on the coffee market in the Czech Republic. In the practical part comes introduction of the particular company, the subsequent analysis of market data and consumer. Consumer analysis is performed using both qualitative and quantitative marketing research. The aim is to detect potential and addressing problems of the brand.
Keywords: Marketing research; Consumer behavior; Acquisition of new customers; Coffee market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2012
Date of submission: 7. 5. 2013
Date of defense: 29. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41088/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: