Markets segmentation of Wakeboard

Thesis title: Segmentace trhu wakeboardů
Author: Janouchová, Iveta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je prozkoumat trh wakeboardů v České republice pomocí odkrývaní, popisu a rozvoje segmentů na tomto trhu. Využila jsem primárních i sekundárních dat. Primární data jsem získala primárním výzkumem s využitím on-line dotazování. Informace jsem dále zpracovala ve statistickém programu IBM SPSS Statistics. Sekundární resp. agenturní data jsem získala z dat MML/TGI, pomocí analytického programu Data Analyzer. Na základě výstupů z obou programů jsem odkryla, popsala a interpretovala jednotlivé segmenty. Díky této interpretaci jsem byla schopna navrhnout marketingové doporučení, které by mohlo být v tržním prostoru České republiky velice užitečné.
Keywords: Segmentace trhu; Primární a sekundární výzkum; Wakeboarding
Thesis title: Markets segmentation of Wakeboard
Author: Janouchová, Iveta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my diploma thesis is to explore the wakeboard market in the Czech Republic by revealing, describing and developing the profile of segments in this market. I used primary and secondary data. Primary data I gained through primary research (on-line questioning). This information I then processed in the statistical program SPSS Statistics. Secondary data I gained from the data MML/TGI, which are included in the program Data Analyzer. Based on the outputs of the two programs I revealed, described and interpreted the individual segments. With this interpretation, I was able to make a suggestion marketing recommendation that might be in the market of the Czech Republic very useful.
Keywords: secondary research, data MML/TGI; primary research, interviews; water sports (wakeboarding).; Market segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 3. 2012
Date of submission: 8. 5. 2013
Date of defense: 29. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38488/podrobnosti

Files for download

    Last update: