New hospitality marketing concepts

Thesis title: Nové marketingové koncepty v nabídce stravovacích služeb
Author: Mrázková, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Dragula, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá tématem nových konceptů stravovacích zařízení, představuje některé zajímavé koncepty vzniklé v posledním desetiletí. Cílem práce je tyto koncepty zanalyzovat, zhodnotit zájem mezi potenciálními zákazníky o jiné nové koncepty a navrhnout unikátní koncept stravovacího zařízení. Teoretická část se věnuje definování marketingu a objasnění toho, co marketing obsahuje, v analytické části jsou zkoumány nové koncepty stravovacích zařízení obecně a poté pro vybraný segment rodiče s dětmi. Pro účely diplomové práce byl vytvořen dotazník, díky němuž se zkoumala poptávka po nových konceptech a spokojenost či nespokojenost zákazníků se stávajícími stravovacími zařízeními. Výsledky jsou zpracovány v samostatné kapitole. Závěr práce tvoří návrh nového konceptu, jeho popis, analýza konkurence, marketingový mix.
Keywords: marketingový koncept; stravovací služby; segment rodiče s dětmi
Thesis title: New hospitality marketing concepts
Author: Mrázková, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Dragula, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with new hospitality marketing concepts and presents some interesting concepts created in the last decade. The aim of this thesis is to analyze concepts, evaluate demand among potential customers for new concepts and design unique hospitality marketing concept. The theoretical part deals with the marketing definition and clarification of what marketing includes. In the analytical part, there are new hospitality marketing concepts described in general, and then the concepts for selected segment -- parents with children. For the purpose of this thesis was created a questionnaire, which examines the demand for new concepts and customer satisfaction or dissatisfaction with the existing hospitality concepts. Results are presented in a separate chapter. The thesis concludes with a new design concept, its description, competitive analysis and marketing mix.
Keywords: marketing concept; segment parents with children; hospitality

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2011
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 29. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34368/podrobnosti

Files for download

    Last update: