Employer brand building through job fairs on the example of Career Days job fair

Thesis title: Budování značky zaměstnavatele prostřednictvím pracovních veletrhů na příkladu veletrhu Career Days
Author: Slanina, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Mašek , Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit přínos pracovních veletrhů pro zlepšení značky zaměstnavatele společností, které chtějí být vnímány jako perspektivní zaměstnavatel. V práci se pokusím spojit teoretické poznatky z oblasti personálního marketingu a z oblasti výstav a veletrhů. V praktické části se poté pokusím zhodnotit přínos netradičního veletrhu Career Days každoročně pořádaného studentskou organizací AIESEC, zejména pak jeho konkurence schopnost v dnešním prostředí.
Keywords: pracovní veletrh; Značka zaměstnavatele; AIESEC; HR Marketing; Employer branding; Personální Marketing
Thesis title: Employer brand building through job fairs on the example of Career Days job fair
Author: Slanina, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Mašek , Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this Bachelor's Thesis is to evaluate the benefits of job fairs to improve employer brand of the companies which want to be perceived as the perspective employer. In my work I will try to combine theoretical knowledge from the field of HR marketing and from the field of exhibition and trade fairs. In the practical part I will try to evaluate the benefits of the non-traditional Career Days Fair held annually by the student organization AIESEC, especially its competitiveness in today's environment.
Keywords: Personnel marketing; HR marketing; Job fair; AIESEC; Employer Branding

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42408/podrobnosti

Files for download

    Last update: