Analysis and project of the marketing strategy of the company X-Life s.r.o

Thesis title: Analýza a návrh marketingové strategie společnosti X-Life s.r.o
Author: Hraníková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Borková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce bude provedení analýzy současné marketingové strategie společnosti X-Life s.r.o.. V průběhu analýzy se zaměřím na její chyby a nedostatky a budu se snažit navrhnout jejich řešení, případně navrhnu zcela novou marketingovou strategii tak, aby společnost zlepšila své postavení na trhu, dostala se do povědomí zákazníků a pokud možno zvýšila svůj podíl na trhu energetických nápojů. V teoretické části se budu zabývat nejnovějšími trendy marketingu. V praktické části se budu snažit tyto trendy aplikovat do nové marketingové strategie společnosti X-Life s.r.o..
Keywords: konkurenční výhoda; marketingová strategie; inovace; diverzifikace; konkurence
Thesis title: Analysis and project of the marketing strategy of the company X-Life s.r.o
Author: Hraníková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Borková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of my diploma thesis is to analyse current marketing strategy of company X-Life s.r.o.. In my analysis I will focus on its main mistakes and failures trying to propose solutions or eventually create completely new marketing strategy which will help to the company to improve its market position, speed up reputation among potential customers and increase its market share. In the theoretical part of my thesis I will focus on the newest marketing trends and in the practical part I will write about the usage of these trends on the field of new marketing strategy of X-Life s.r.o..
Keywords: competition; marketing strategy; competitive advantage; inovation; diversification

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 1. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39690/podrobnosti

Files for download

    Last update: