Marketing communications of the company České dráhy, a.s., from the point of view of competition

Thesis title: Marketingové komunikace společnosti České dráhy, a.s., z pohledu konkurence
Author: Tomková, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovými komunikacemi společnosti České dráhy, a.s. a konkurencí na železničním trhu v České republice. Cílem práce je zhodnocení a poskytnutí uceleného pohledu na marketingové komunikace Českých drah, a.s. z jednotlivých forem a pomocí vlastního dotazníkového výzkumu zjistit povědomí zákazníků o marketingových činnostech společnosti a zároveň jejich spokojenost s poskytovanými službami. Současná situace na českém železničním trhu je znázorněna prostřednictvím konkurenční analýzy. Práce je zaměřena na segment B2C a osobní železniční dopravu.
Keywords: Analýza SWOT; Komerční komunikace; Marketingové komunikace; Konkurence; Ćeské dráhy, a.s.; Železniční doprava; Marketingový výzkum služeb
Thesis title: Marketing communications of the company České dráhy, a.s., from the point of view of competition
Author: Tomková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with marketing communications of the company České dráhy, a.s. and competition on the rail market in the Czech Republic. The aim of this thesis is to evaluate and provide a complete picture of marketing communications in České dráhy, a.s. from the point of view of particular forms and by means of my own questionnaire research to find out about the customers' awareness of marketing activities of the company and their satisfaction with the services which they provide. The current situation on the Czech market is presented in the form of competition analysis. The thesis is focused on the B2C segment and personal rail transportation.
Keywords: Marketing service research; SWOT analysis; Commercial communications; Rail transportation; Marketing communications; Competition; České dráhy, a.s.

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39001/podrobnosti

Files for download

    Last update: