Activity analysis and marketing strategy of the Alwyn hotel

Thesis title: Analýza činnosti a marketingová strategie hotelu Alwyn
Author: Vacková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Nesládek, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je popsat a zhodnotit fungování vybraného čtyřhvězdičkového hotelu, charakterizovat jeho marketingový mix a strategii a provést analýzu spokojenosti zákazníků, která ukáže, jak moc úspěšná je současná strategie hotelu. Vybraným hotelem je malý rodinný hotel Alwyn nacházející se v Karlíně. Práce obsahuje základní charakteristiku hotelu Alwyn, popis jeho marketingového mixu a strategie, vývoj základních ekonomických ukazatelů, analýzu konkurence a SWOT analýzu. Závěr práce je věnovaný analýze spokojenosti hostů, která byla vyhotovena na základě vlastního dotazováni a hodnocení zákazníků na on-line rezervačních portálech, a případným návrhům na zlepšení, které by mohly vést ke zvýšení spokojenosti hostů i hotelového vedení.
Keywords: spokojenost zákazníků; marketingová strategie; marketingový mix; hotel; konkurenční analýza; SWOT analýza
Thesis title: Activity analysis and marketing strategy of the Alwyn hotel
Author: Vacková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Nesládek, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to describe and assess the activity of a chosen four-star hotel, define its marketing mix and strategy and perform a satisfaction analysis of the customers that should find out if the current strategy of the hotel management is successful. The chosen hotel is a small family hotel named Alwyn situated in Karlín. This thesis focuses on characteristics of the Alwyn hotel, its marketing mix and strategy, development of the basic economic indicators, the competitive analysis and the SWOT analysis. The work also contains a questionnaire concerning the guests' satisfaction with the accommodation and possible suggestions that could lead to a greater satisfaction of both guests and management of the hotel.
Keywords: SWOT analysis; marketing strategy; competitive analysis; customer satisfaction ; marketing mix; hotel

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 9. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 31. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38597/podrobnosti

Files for download

    Last update: