The impact of multiculturalism on the performance of a company

Thesis title: Vplyv celospoločenského multikulturalizmu na postavenie firmy na trhu
Author: Chovanová, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Matoušková, Zdeňka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je potvrdiť, že multikultúrny manažment umožňuje medzinárodnej firme flexibilne odpovedať na problémy na jednotlivých trhoch. Práca taktiež definuje súčasnú situáciu v tom, ako sa medzinárodná firma vyrovnáva s problémami, ktoré multikulturalizmus so sebou prináša, definuje priestor pre zlepšenie a navrhuje riešenia. Cieľom je taktiež zhodnotiť význam a dôležitosť efektívneho medzinárodného manažmentu decentralizovanej firmy.
Keywords: postavenie na trhu; medzinárodný manažment; multikulturalizmus
Thesis title: Vliv celospoločenského multikulturalismu na postavení firmy na trhu
Author: Chovanová, Andrea
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Matoušková, Zdeňka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je potvrdit, že multikulturní manažment umožňuje mezinárodní firmě flexibilně odpovídat na problémy na jednotlivých trzích. Práce definuje současnou situaci v tom, jak se mezinárodní firma vyrovnává s problémy, které multikulturalismus s sebou přináší, definuje prostor pro zlepšení a navrhuje řešení. Cílem je také zhodnotit význam a důležitost efektivního mezinárodního manažmentu decentralizované firmy.
Keywords: mezinárodní manažment; postavení na trhu; multikulturalismus
Thesis title: The impact of multiculturalism on the performance of a company
Author: Chovanová, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Matoušková, Zdeňka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the thesis is to prove, that an effective international management is beneficial for an international company in reacting on problems in different markets. The thesis also describes the current situation in how the company deals with multicultural issues, defines the room for improvement and suggests solutions. The aim is also to define the value and importance of an effective management of multiculturalism in a decentralized company
Keywords: international management; performance; multiculturalism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 3. 2012
Date of submission: 17. 12. 2012
Date of defense: 3. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36622/podrobnosti

Files for download

    Last update: