Monetization of big-budget video game titles
Thesis title: | Monetizace vysokorozpočtových herních titulů |
---|---|
Author: | Nejepínský, Adam |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Pavlíček, Antonín |
Opponents: | Böhmová, Lucie |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá monetizací vysokorozpočtových herních titulů. Za tímto účelem je pozornost věnována třem základním oblastem, a sice obchodním modelům, specifikům herního marketingu a pirátství. Teoretická část práce tyto aspekty analyzuje, popisuje a hledá jejich silné i slabé stránky. Vytváří tak nejen nástin možných cest, jak zpeněžit vysokorozpočtové herní tituly, ale i teoretický rámec nezbytný pro výzkumnou část práce. Výzkumná část plně vychází z teoretické části a za pomoci dotazníkového šetření zjišťuje názory hráčů na popisované aspekty monetizace. Na základě poznatků z výzkumné, ale i teoretické části práce byl navržen optimální způsob monetizace vysokorozpočtového herního titulu. |
Keywords: | herní platformy; marketing; obchodní modely; klasifikace hráčů; počítačové hry; herní pirátství |
Thesis title: | Monetization of big-budget video game titles |
---|---|
Author: | Nejepínský, Adam |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Pavlíček, Antonín |
Opponents: | Böhmová, Lucie |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The master thesis deals with the monetization of big-budget video game titles. For this purpose the attention is paid to the three basic areas, namely business models, specific video game marketing and piracy. The theoretical part of the thesis analyzes and describes these aspects and looks for their strengths and weaknesses. It creates a possible ways to monetize the big-budget video game titles as well as the theoretical framework which is necessary for the research. In our research the attention is paid to the results of the questionnaire investigation, which is focused on gamers opinions about the aspects of monetization described in theoretical part. Thanks to the research and theoretical part of the thesis the optimal way of the monetization of the big-budget video game title was created |
Keywords: | game platforms; gamer classifications; computer games; video game piracy; marketing; business models |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informační management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 10. 10. 2012 |
---|---|
Date of submission: | 1. 5. 2013 |
Date of defense: | 4. 6. 2013 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/39652/podrobnosti |