Organic food in current retailing

Thesis title: Biopotraviny v prostředí současného retailingu
Author: Horká, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem práce je analýza nabídky biopotravin ve vybraných maloobchodních řetězcích zastoupených na českém trhu. Na začátku práce jsou vysvětleny pojmy maloobchod, retailing a je stručně nastíněn vývoj retailu v České republice. Ve druhé kapitole je představeno ekologické zemědělství, jeho definice, cíle a jeho současný stav ve světě a v České republice. Je zde definováno, co je to bioprodukt a biopotravina, jak jsou biopotraviny označovány a které organizace se této činnosti v ČR věnují. Ve třetí kapitole je analyzována situace na trhu biopotravin v ČR a jsou zde představeny určité marketingové projekty a akce pořádané za účelem propagace biopotravin. Čtvrtá kapitola analyzuje současný stav maloobchodní sítě v ČR a v následující kapitole jsou představeny maloobchodní řetězce vybrané za účelem analýzy jejich sortimentu biopotravin. Poslední kapitola se zabývá analýzou nabídky biopotravin ve vybraných retailových řetězcích.
Keywords: retailing; ekologické zemědělství; biopotravina
Thesis title: Organic food in current retailing
Author: Horká, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of my diploma thesis is to analyze the offers of organic food in chosen retail chains operating in the Czech market. At the beginning there are defined retail and retailing and there is briefly outlined the development of retail in the Czech Republic. In the second chapter there is introduced organic farming, its definition, goals and its current position in the world and in the Czech Republic. In this chapter is defined what is organic food, how is organic food labeled and which organizations do this business in the Czech Republic. The third chapter analyses the situation in the organic food market in the Czech Republic and there are introduced certain marketing activities and projects to promote organic food. The next chapter analyses the current retail net in the Czech Republic and in the following chapter there are introduced the retail chains chosen for the analysis of their assortment of organic food. The last chapter deals with analysis of assortment of organic food in chosen retail chains.
Keywords: organic food; organic farming; retailing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 4. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39307/podrobnosti

Files for download

    Last update: