Biopotraviny v prostředí současného retailingu

Název práce: Biopotraviny v prostředí současného retailingu
Autor(ka) práce: Horká, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Chylíková, Hana
Oponenti práce: Turnerová, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem práce je analýza nabídky biopotravin ve vybraných maloobchodních řetězcích zastoupených na českém trhu. Na začátku práce jsou vysvětleny pojmy maloobchod, retailing a je stručně nastíněn vývoj retailu v České republice. Ve druhé kapitole je představeno ekologické zemědělství, jeho definice, cíle a jeho současný stav ve světě a v České republice. Je zde definováno, co je to bioprodukt a biopotravina, jak jsou biopotraviny označovány a které organizace se této činnosti v ČR věnují. Ve třetí kapitole je analyzována situace na trhu biopotravin v ČR a jsou zde představeny určité marketingové projekty a akce pořádané za účelem propagace biopotravin. Čtvrtá kapitola analyzuje současný stav maloobchodní sítě v ČR a v následující kapitole jsou představeny maloobchodní řetězce vybrané za účelem analýzy jejich sortimentu biopotravin. Poslední kapitola se zabývá analýzou nabídky biopotravin ve vybraných retailových řetězcích.
Klíčová slova: retailing; ekologické zemědělství; biopotravina
Název práce: Organic food in current retailing
Autor(ka) práce: Horká, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Chylíková, Hana
Oponenti práce: Turnerová, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goal of my diploma thesis is to analyze the offers of organic food in chosen retail chains operating in the Czech market. At the beginning there are defined retail and retailing and there is briefly outlined the development of retail in the Czech Republic. In the second chapter there is introduced organic farming, its definition, goals and its current position in the world and in the Czech Republic. In this chapter is defined what is organic food, how is organic food labeled and which organizations do this business in the Czech Republic. The third chapter analyses the situation in the organic food market in the Czech Republic and there are introduced certain marketing activities and projects to promote organic food. The next chapter analyses the current retail net in the Czech Republic and in the following chapter there are introduced the retail chains chosen for the analysis of their assortment of organic food. The last chapter deals with analysis of assortment of organic food in chosen retail chains.
Klíčová slova: organic food; organic farming; retailing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 10. 2012
Datum podání práce: 31. 5. 2013
Datum obhajoby: 4. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39307/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: