Online marketing strategy of particular company

Thesis title: Online marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Stojaníková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Rejfíř, Rudolf
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce Online marketingová strategie vybrané společnosti se věnuje v teoretické části základním technikám Online Marketingu, popisuje principy Optimalizace pro vyhledávače, PPC systémy, ale také nové trendy v této neustále se vyvíjející oblasti. Praktická část je zaměřená na analýzu online marketingové strategie společnosti ESENNCE.CZ, která patří mezi přední zážitkové agentury na českém trhu. Cílem práce bylo ukázat, že společnostem se v konečném důsledku více vyplatí investice do přirozeného vyhledávání, publikace PR článků a využívání sociálních sítí ke komunikaci se zákazníky než vysoké náklady v podobě PPC kampaní.
Keywords: Online marketingová strategie společnosti; PPC systémy; SEO; Online Marketing
Thesis title: Online marketing strategy of particular company
Author: Stojaníková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Rejfíř, Rudolf
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of my Diploma Thesis was to show companies, they should focuse more on investing time and their money into SEO, PR articles as well as they should use social media to communication with their customers. This could be in a long run more efficient than spending money on PPC campaigns. The Diploma Thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is oriented on Online Marketing, it shows the basics of each online marketing strategy; SEO, PPC as well as new trends in this fast growing field. The practical part is focused on analyzing instruments of online marketing strategy of ESENNCE.CZ, which is a Czech provider of Experience Days.
Keywords: Social media; Online Marketing; Online marketing strategy; PPC campaigns; SEO

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2012
Date of submission: 1. 6. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39071/podrobnosti

Files for download

    Last update: