Customerr satisfaction of chosen company

Thesis title: Spokojenost zákazníků vybrané firmy
Author: Francová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o důležitosti měření spokojenosti zákazníků, tedy o jednom z nejdůležitějších faktorů úspěšnosti každého podniku. První kapitola práce je věnována marketingovému průzkumu z teoretického hlediska. Druhá kapitola pojednává o spokojenosti zákazníků. Ve třetí kapitole je rozebrána činnost společnosti AV MEDIA, a.s., ve které proběhly průzkumy spokojenosti zákazníků. Ty tvoří čtvrtou a pátou kapitolu diplomové práce. V šesté, poslední kapitole, se práce věnuje metodám měření, které společnost k jednotlivým průzkumům využila. Dochází ke kritickému zhodnocení obou metod a nástinu možných aktivit, které by do budoucna společnosti mohly pomoci k efektivnějšímu měření spokojenosti klientů.
Keywords: Měření spokojenosti; Spokojenost zákazníků; Stakeholder Relationship Optimizer; Net Promoter Score
Thesis title: Customerr satisfaction of chosen company
Author: Francová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The theses speaks about satisfaction of customer as about one of the most important factor of company's prosperity. Firts chapter is devoted to theory of marketing research. Second chapter speaks about satisfaction of customers. Third chapter includes facts about AV MEDIA, a.s. and its activities. Two researches about AV MEDIA's customers satisfaction are analysed in fourth and fifth chapter. The last chapter contains critical view of both methods which were used. There are also some recommendations in order to make measurements more efficient in the future.
Keywords: Consumers satisfaction; Stakeholder Relationship Optimizer; Net Promoter Score; Measuring of satisfaction

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38983/podrobnosti

Files for download

    Last update: