Marketing strategy of alternative apian products on the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie alternativních včelích produktů na českém trhu
Author: Holubová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Marhan, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá zhodnocením jednotlivých možností rozšíření sortimentu včelaře. Vysvětluje podstatu a užitečnost včelích produktů pro lidskou populaci a z různých hledisek hodnotí jejich význam z pohledu zlepšení ekonomické situace včelaře. Vedle produktů, se kterými se lze na trhu běžně setkat, se zabývá i netradičními produkty včel. Ke zpracování využívá výsledků dotazníkového výzkumu, provedeného jak pro stranu poptávky -- zákazníků, tak pro stranu nabídky -- včelařů. Další část práce obsahuje návrh marketingové strategie pro vybraný produkt, který vychází z popisu potenciálních zákazníků a jejich motivů ke koupi. Tento návrh zahrnuje možné cesty distribuce, výrobková média, přístup ke stanovení ceny a marketingovou komunikaci.
Keywords: efektivnost získávání včelích produktů; návrh marketingové strategie; včelí produkty
Thesis title: Marketing strategy of alternative apian products on the Czech market
Author: Holubová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Marhan, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on assessment of different alternatives to expand the product range of apiarist. It explains the nature and the benefits of apian products for human population and it evaluates from different viewpoints their importance regarding the improvement of economic situation of apiarist. Apart from products that can be regularly encountered on the market the thesis addresses also less traditional apian products. It uses results of a questionnaire survey conducted for the demand side -- customers as well as for the side of supply -- apiarists, to elaborate the topic. The next part of the thesis consists of the proposal of a marketing strategy for a chosen product, which is based on description of prospective customers and their motives for purchase. This proposal contains possible ways of distribution, media for the product, approach to setting the price and marketing communication.
Keywords: efficiency of acquiring apian products; apian products; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2012
Date of submission: 15. 4. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38980/podrobnosti

Files for download

    Last update: